استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین چیست؟ استخراج بیت کوین به فرایندی گفته می شود که از طریق آن بیت کوین ایجاد و همچنین امنیت آن تامین شده می شود. از طریق فرایند ماینینگ بیت کوین ، تراکنش های بیت کوین اعتبارسنجی شده و شفاف می شوند. ماینینگ نوعی مرکز مبادله تمرکز زدایی شده است. زیرا این فرایند امنیت سیستم بیت کوین را تامین نموده تا ماینرها به فعالیت بپردازند و این امکان را فراهم می کند که ما در معاملات به یک اجماع برسیم بدون اینکه نیاز به یک مقام مرکزی و یا یک شخص سومی مانند بانک باشد. این اختراعی است که انقلابی در رمزارزها ایجاد کرده است. از نظر فنی، بیت کوین یک راه حل هوشمندانه برای مشکل دوبار خرج کردن (double-spending) و مشکل عمومی بیزانس (Byzantine Generals’ Problem) می باشد. در ادامه مراحل استخراج بیت کوین را آورده ایم.

خالق بیت کوین کیست

از نظر آنتونوپلوس “ساتوشی ناکاموتو مکانیسم غیرمتمرکزی را برای رسیدن به اجماع (توافق) فوری اختراع کرده است. به این دلیل این توافق فوری است که رسیدن به توافق شفاف نیست و اجماع زمانی رخ می دهد که هیچ انتخابات و لحظه معنی وجود ندارد. در عوض، این اجماع وسیله ای فوری برای تعامل غیرهمزمان هزاران شبکه مستقل است که همه از ضوابط یکسانی پیروی می کنند. تمامی خصوصیات بیت کوین از جمله ارز بودن، تراکنش ها، پرداختها، و مدل امنیتی که نیاز به حضور مراکز و مقامات ندارد، همگی در این اختراع مشخص شده است “.

مایننیگ چطور کار می کند ؟

ماینرها به شبکه بیت کوین توان پردازشی می دهند تا تراکنش ها را اعتبارسنجی کرده و آنها را در یک لجر بنام بلاک چین ثبت کنند. حدودا هر ده دقیقه یک بلاک استخراج می شود و این شامل تمامی تراکنش هایی است که بعد از آخرین بلاک به وجود آمده است.

برای خواندن ادامه این مطلب و مطالب مشابه از ماینرزکمپ دیدن بفرمایید

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started